Czy lokalizacja w słodkim biznesie ma znaczenie?

Prowadzenie Firmy | 1 komentarz

Mogłabym napisać TAK i zakończyć temat, ale nie będziecie zadowolone z takiej odpowiedzi więc ją rozwinę. 😉

Lokalizacja jest ważna niezależnie od tego, czy prowadzisz (lub będziesz prowadziła) pracownię cukierniczą, kawiarnię czy cukiernię.
Przy kawiarni i cukierni to oczywista oczywistość. Im większy ruch pieszy, tym lepiej dla naszego biznesu. Jeśli do tego dorzucimy jeszcze miejsca parkingowe, to już mamy pełnię szczęścia. Naszym klientom najbardziej zależy na tym, żeby usiąść i w przyjemnej atmosferze napić się kawy, zjeść dobre ciacho.

Dobra lokalizacja to w takim biznesie podstawa. Spacerowicze często zatrzymują się w kawiarniach na chwilę wytchnienia, na lemoniadę albo dobre, naturalne lody.

Jeżeli jednak chcesz połączyć kawiarnię z pracownią tortów, wtedy wybór lokalizacji jest trudniejszy.
Po pierwsze musisz zadbać o to, aby Twoi klienci mieli miejsca parkingowe. 99% klientów po odbiór tortu przyjeżdża samochodem (nawet jeśli mieszkają stosunkowo blisko). Dlatego przy wyborze lokalizacji na pracownię tortów musisz sprawdzić, czy do lokalu są przypisane miejsca parkingowe. Jeśli takich nie ma, to czy w pobliżu lokalu jest parking. To jest zdecydowanie najważniejsza kwestia.
Sprawa numer dwa to rodzaj drogi.

Moja koleżanka miała pracownię w pobliżu drogi wyłożonej tzw. kocimi łbami. Co tydzień miała reklamacje od klientów, którym torty pękały, zapadały się itp. Ona sama (mimo doświadczenia), kiedy jechała z tortami weselnymi, to przeżywała horror. Po pół roku zmieniła lokalizację.

Zdecydowanie, więc zanim podpiszesz umowę najmu, postaw się w roli swojego klienta. Sprawdź, czy znajdziesz miejsce do zaparkowania, czy miejsce jest dobrze oznaczone w Google Maps, czy bez problemu trafisz pod dany adres.

Kolejny ważny aspekt to front lokalu. Jeśli będziesz prowadziła samą pracownię cukierniczą, to nie będzie to miało aż tak dużego znaczenia, jak w przypadku kawiarni czy cukierni. Fantastycznie się ogląda słodkości przez duże okno, prawda? Tak pięknie można wyeksponować torty, babeczki i inne makaroniki na dobrze oświetlonej witrynie. Klienci zachęceni świetną, kolorową witryną, sami do nas zaglądają, sprawdzając, co jeszcze fajnego ich czeka. Warto więc wykorzystać front lokalu, żeby zachęcić do zajrzenia do środka 😉

Więcej na temat lokalu dowiesz się na moim webinarze.
Opowiem nie tylko o lokalizacji, ale przede wszystkim o tym, na co zwrócić uwagę dostosowując lokal do prowadzenia słodkiej działalności.
Zapisz się TUTAJ i do zobaczenia 23.07 o 21.00

1 komentarz

  1. Dorota

    Jak zawsze bardzo profesjonalna odpowiedź. Dzięki czekam niecierpliwością.

Autorka Bloga: Ula Stępniak

Bazując przez lata tylko na jednym produkcie, zbudowałam firmę, która generuje co roku setki tysięcy złotych przychodu. Współpracuję z największymi firmami w kraju: CD Project, Chanel, Skanska, Pandora.
Od lat pracuję nad swoim rozwojem w zakresie marketingu i pomagam innym kobietom wdrożyć go w życie, aby ich słodki talent zaowocował zyskownym biznesem.

Ostatnie wpisy

O jakie punkty chodzi w HACCP?

A ja dziś opowiem PUNKTACH. Zrobię to prosto – tak zwyczajnie, po polsku. To ważne, bo ich znalezienie, zrozumienie i kontrolowanie to podstawa sukcesu w bezpieczeństwie żywności. Dlaczego punkty, pomyślisz? Co to znowu za punkty? Kogoś oceniamy? Jakiś konkurs może,...

Jak można wykorzystać aerograf przy dekoracji tortów?

Aerografia to technika, która od lat zdobywa coraz większą popularność w dekorowaniu tortów i nie tylko. Dzięki temu narzędziu można osiągnąć niesamowite efekty, które dodadzą niebanalnego charakteru wypiekom.  Aerograf...