Książki biznesowe, czyli moje polecajki

Rozwój | 1 komentarz

Obiecałam Wam ten wpis wieki temu. Za każdym razem kiedy na instatories wklejam ciekawe cytaty z książek, które czytam otrzymuję kilkanaście wiadomości pod tytułem “plisssss, zrób polecajki książkowe”. Długo mi zajęło zebranie tych najbardziej wartościowych książek, które faktycznie pomogły mi się rozwinąć i zbudować swój biznes, ale myślę, że warto było czekać…

Oto moje TOP 3:

1. Ola Budzyńska Asertywność i pewność siebie

Tak właściwie nie książka, a kursoksiążka, która mocno zmieniła moje życie. Nie jest to lektura łatwa, prosta i przyjemna. Nie poczytasz jej w ciepłym łóżku tuż przed snem. Przygotuj się raczej na ciężką pracę, przy biurku z ołówkiem w dłoni. Ta książka zmusza do myślenia, do przewartościowania swojego podejścia do wielu spraw, do przemyślenia swoich przekonań, na które zazwyczaj nie zwracamy uwagi, a które są w nas mocno zakorzenione i w końcu do pracy nad sobą. 

Nie byłam w stanie przerobić tej pozycji za pierwszym razem. Długo czekała na półce na swoją kolej. Musiałam do niej dojrzeć, musiałam sporo przemyśleć i wtedy wracałam. Udało się za trzecim razem i dziś mogę śmiało powiedzieć, że jest to książka warta każdej złotówki.

2. Lech Kaniuk Siła pędu

Autorem jest wybitny przedsiębiorca, współtwórca między innymi PizzaPortal oraz iTaxi. Opisuje on swoją drogę do sukcesu, swoje porażki i wybory. Każda historia zakończona jest podsumowaniem, z każdego rozdziału można nauczyć się czegoś nowego lub po prostu przypomnieć sobie o tym, co jest ważne. 

Być może dzięki temu, że jest to opis życia autora, książkę czyta się dość łatwo i przyjemnie. Autor pokazuje wszystkie odcienie tworzenia biznesu. W inteligentny sposób daje rady w jaki sposób unikać błędów, i jak działać żeby mimo przeciwności losu, odnieść sukces. 

Jeżeli prowadzisz swoją firmę, albo o tym myślisz. Jeżeli chcesz zarabiać więcej, jeżeli myślisz o tym jak skalować swój biznes. Jeżeli chcesz się uczyć od najlepszych – ta pozycja jest dla Ciebie! 

3. Seth Godin To jest marketing 

W tej książce znajdziesz odpowiedź na pytanie “jak dotrzeć do klienta premium”. Autor opisuje w jaki sposób stworzyć produkt, który zachwyci wyjątkowych klientów. Tłumaczy, że firmy, które chcą dotrzeć do wszystkich, narażają się tylko na rozczarowanie. Ta narracja sprawia, że przypominamy sobie, co jest najważniejsze podczas tworzenia swojej firmy, w jaki sposób zbudować firmę, która będzie swoje produkty kierowała do wąskiej grupy klientów, ale dzięki temu będzie mogła rozwijać się szybciej i zarabiać więcej niż konkurencyjne biznesy. 

Jest to też książka o marketingu i reklamie (jakżeby inaczej). Wg Godina marketing to:

  • Odkrycie rzeczy wartej marketingu i tego, aby o niej mówić.
  • Zaprojektowanie i zbudowanie tej rzeczy, idei, usługi – w taki sposób, aby końcowemu użytkownikowi na niej zależało.
  • Stworzenie odpowiedniej narracji oraz historii, która wpisuje się w marzenia najmniejszego opłacalnego rynku.
  • Podsycanie ekscytacji produktem, aby informacja samoistnie się rozprzestrzeniała.
  • Wykonanie mrówczej pracy nad ekspozycją produktu wszędzie, gdzie się da.

Jest to książka, którą czytałam dość długo. Przerabiałam ją etapami, konsumując treści pomału w taki sposób, żebym zdołała je przemyśleć i zastosować u siebie. Sporą część rzeczy już wiedziałam, ale były też takie fragmenty, które wprawiły mnie w niemałe zaskoczenie i zrobiły na mnie duże wrażenie. 

Nie są to książki o tym jak zbudować słodki biznes i zacząć na nim zarabiać od pierwszego dnia. Są to książki, które pomogą Ci poukładać w głowie pewne tematy. Rozwieją wątpliwości jakie ma każdy przedsiębiorca. Wskażą drogę, którą warto pójść (pamiętaj tylko o tym, żeby dostosować te rady do swojego biznesu i swoich klientów). 

Zdecydowanie te trzy pozycje wprowadziły lekkie rewolucje zarówno we mnie samej, jak i w moim biznesie.

1 komentarz

  1. Magda

    Hej Ula. Dziekuje za artykul, ksiazki zakupie..mam nadzieje, ze wciaz sa dostepne 🙂
    Odnosnie webinaru? To webinar zapraszajacy na 27 pazdziernika, ktory juz byl? Sprawdz prosze 🙂

Autorka Bloga: Ula Stępniak

Bazując przez lata tylko na jednym produkcie, zbudowałam firmę, która generuje co roku setki tysięcy złotych przychodu. Współpracuję z największymi firmami w kraju: CD Project, Chanel, Skanska, Pandora.
Od lat pracuję nad swoim rozwojem w zakresie marketingu i pomagam innym kobietom wdrożyć go w życie, aby ich słodki talent zaowocował zyskownym biznesem.

Ostatnie wpisy

O jakie punkty chodzi w HACCP?

A ja dziś opowiem PUNKTACH. Zrobię to prosto – tak zwyczajnie, po polsku. To ważne, bo ich znalezienie, zrozumienie i kontrolowanie to podstawa sukcesu w bezpieczeństwie żywności. Dlaczego punkty, pomyślisz? Co to znowu za punkty? Kogoś oceniamy? Jakiś konkurs może,...

Jak można wykorzystać aerograf przy dekoracji tortów?

Aerografia to technika, która od lat zdobywa coraz większą popularność w dekorowaniu tortów i nie tylko. Dzięki temu narzędziu można osiągnąć niesamowite efekty, które dodadzą niebanalnego charakteru wypiekom.  Aerograf...