Słodki Klub – podsumowanie I edycji

Marketing, Prowadzenie Firmy, Relacje

 

Słodki Klub powstał z myślą o tych wszystkich, którzy chcą otworzyć swój własny biznes, ale..

  • Nie wiedzą od czego zacząć
  • Nie potrafią poukładać sobie chronologicznie zadań
  • Nie wierzą we własne możliwości
  • Nie potrafią wyceniać swoich tortów i candy barów
    … mogłabym tak wymieniać jeszcze długo.

Ten Klub był odpowiedzią na wszystkie te potrzeby, a dziewczyny, które wzięły udział w I edycji piszą o tym tak “udział w Słodkim Klubie to jedna z najlepszych decyzji. Ogromna ilość wiedzy, do której mam nieograniczony dostęp, wsparcie innych „słodkich geeków” i poczucie, że możemy działać wspólnie”.

Dziś zabiorę Was za kulisy Słodkiego Klubu i uchylę rąbka tajemnicy jak to wyglądało “od środka”.

Pracę w Klubie zaczęłyśmy dokładnie 8 września. Do Klubu dołączyły same kobiety, a dokładnie 164 niesamowite kobiety, które były spragnione wiedzy, które chciały się rozwijać, wspierać i pomagać innym Klubowiczkom w osiągnięciu celu.

A cele były różne. Część osób chciała otworzyć słodki biznes, część chciała nauczyć się wyceniać swoje torty, część chciała się nauczyć organizacji pracy podczas produkcji, a jeszcze inna grupa potrzebowała po prostu wsparcia i motywacji do działania.

Pierwsze pół miesiąca upłynęło nam na kwestiach organizacyjnych. Zbierała się tajna grupa na Facebooku, w której dziewczyny podjęły decyzję o tym jak będzie wyglądał harmonogram naszych działań w Klubie. Klubowiczki wspólnie wybrały kolejność i tematykę webinarów.

Plan był prosty:

  • 1 webinar w miesiącu
  • 1 nauka wycen w miesiącu
  • 1 live pytań i odpowiedzi na kwartał

I tu się troszkę nam wszystko pozmieniało, bo okazało się, że pytań jest tyle, że sesja pytań i odpowiedzi odbyła się 4 razy. Zdarzało się też, że na live’y wskakiwałam bez wcześniejszej zapowiedzi, żeby omówić jakiś palący temat. Często nasze live’y zamieniały się w żywe dyskusje z Klubowiczkami i przybierały postać motywacyjnych i wspierających “mów”. Czasami stawiałam dziewczyny do pionu i przypominałam po co tu są i jaki cel chcą osiągnąć.

Odstępstwem od pierwotnych założeń były też live’y z dwiema ekspertkami, które spontanicznie zgodziły się mnie wspomóc w Klubie. I tutaj ogromne ukłony dla Joanny Sławińskiej i Marty Teterycz, które przybiegły do Słodkiego Klubu, żeby wesprzeć dziewczyny i pomóc im w najbardziej palących kwestiach.
I miały wpaść do Klubu na chwilę, ale zostały na całą edycję i udzielały się pod postami 🙂

Okazało się też, że dwa tematy są na tyle obszerne, że jeden webinar to zdecydowanie za mało. Dlatego podjęłam decyzję, że rozszerzamy wcześniejsze założenia i temat będziemy maglować dotąd, aż wszystkie Klubowiczki będą wiedziały wszystko.

W temacie candy barów zrobiłam webinar i live – a tematyka słodkich stołów towarzyszyła nam w Klubie przez prawie 5 tygodni. To był bardzo intensywny czas. Podobnie było z tematyką wycen. Tutaj nie było litości. Zamiast 1 postu z wycenami w miesiącu pojawiły się aż 4, a na koniec pracy dziewczyny miały.. kartkówkę. I z dumą muszę przyznać, że zdały ją na 5!

W tak zwanym międzyczasie w grupie na Facebooku trwały debaty, dyskusje i grupa wsparcia w jednym. Miałam ogromną przyjemność kiedy patrzyłam na to jaką cudowną mam grupę i jak fantastycznie dziewczyny się wspierają i sobie kibicują.

A teraz wisienka na torcie 🙂

Pod koniec I edycji Słodkiego Klubu zapytałam dziewczyny o to czego się nauczyły w Klubie i co im te pół roku dało. Najczęściej pojawiającą się odpowiedzią było “nauczyłam się prawidłowo wyceniać swoje słodycze” (yupiiiiiii). Druga najczęściej pojawiająca się odpowiedź to: “nabrałam pewności siebie” i “otrzymałam dużą dawkę kompleksowej wiedzy na temat słodkiego biznesu (wyceny, kwestie techniczne, organizacja candy barów itp”.

I o to właśnie chodziło! Taki był cel tej pierwszej edycji.

A teraz opowiem Ci co będzie się działo w II edycji, a będzie się działo, ojjjjj będzie.
Do drugiej edycji Klubu zaprosiłam aż 4 ekspertki: Martę Teterycz, dla której odbiory sanepidu to bułka z masłem, Joannę Sławińską, która przez pół roku będzie Was odczarowywała z braku pewności siebie, Magdalenę Sadowską, która nauczy Was marketingu i reklamy oraz Justynę Porowską, która krok po kroku pokaże jak fotografować słodkości, żeby były piękne nie tylko “na żywo”, ale również na zdjęciach.

Ja natomiast w tej edycji skupię się na swoim koniku czyli obsłudze klienta. Opowiem Wam o tym w jaki sposób pozyskiwać konkretne grupy klientów np. klientów firmowych. Dam Wam wskazówki jak rozwijać swój biznes, jak zatrudniać pracowników i na podstawie jakiej umowy. I powiem jak rozwijać swój słodki biznes i wznieść go na wyższy poziom.

To, co się nie zmieni to to, że Klubowiczki będą miały dostęp do wszystkich materiałów z I edycji: do live’ów, webinarów i postów z wycenami. Do dyspozycji będzie też kurs “Jak wyceniać swoje torty” (o wartości 99 zł). Bo nadal wyceny będą grały ważną rolę. Bez dobrej wyceny nie ma mowy o budowaniu i rozwijaniu słodkiego biznesu, prawda?

Nie mogę się już doczekać tej II edycji. W pierwszej działo się dużo, ale II edycja to będzie prawdziwy kosmos!! Mam nadzieję, że będziesz na pokładzie 🙂

P.S.
A taki post napisała ostatnio moja Słodka Klubowiczka:
Dziewczyny muszę się z Wami czymś podzielić, bo nie wytrzymam. Mam lokal! Moje marzenie o własnej pracowni jest coraz bliżej zrealizowania! Dzisiaj z panią od „sanepidów i hacapów” ustaliliśmy zakres remontu i niezbędne wyposażenie dużo pracy przede mną w drodze do celu, ale już sama ta droga to dla mnie wielka radość i przełom prawdopodobnie nie stałoby się to bez Słodkiego Klubu i Uli Stępniak.
Bardzo Wam dziękuję, że jesteście i trzymajcie proszę kciuki.”

0 komentarzy

Autorka Bloga: Ula Stępniak

Bazując przez lata tylko na jednym produkcie, zbudowałam firmę, która generuje co roku setki tysięcy złotych przychodu. Współpracuję z największymi firmami w kraju: CD Project, Chanel, Skanska, Pandora.
Od lat pracuję nad swoim rozwojem w zakresie marketingu i pomagam innym kobietom wdrożyć go w życie, aby ich słodki talent zaowocował zyskownym biznesem.

Ostatnie wpisy

O jakie punkty chodzi w HACCP?

A ja dziś opowiem PUNKTACH. Zrobię to prosto – tak zwyczajnie, po polsku. To ważne, bo ich znalezienie, zrozumienie i kontrolowanie to podstawa sukcesu w bezpieczeństwie żywności. Dlaczego punkty, pomyślisz? Co to znowu za punkty? Kogoś oceniamy? Jakiś konkurs może,...

Jak można wykorzystać aerograf przy dekoracji tortów?

Aerografia to technika, która od lat zdobywa coraz większą popularność w dekorowaniu tortów i nie tylko. Dzięki temu narzędziu można osiągnąć niesamowite efekty, które dodadzą niebanalnego charakteru wypiekom.  Aerograf...