Umowa z klientem indywidualnym

Klienci, Prowadzenie Firmy

Najczęściej takie umowy zawieramy z przyszłą parą młodą. Obie strony chcą się poczuć bezpiecznie, a umowa chroni interesy zarówno jednej, jak i drugiej strony. 
Umowa jest zawarta w formie umowy o dzieło. Może być zawarta nawet z rocznym (lub większym) wyprzedzeniem, ale dzięki prawidłowej umowie będziemy zabezpieczone.

 

Najważniejsze punkty jakie powinny się znaleźć w umowie, które są najistotniejsze dla Pary Młodej:

  • wykonanie dzieła (czyli tortu, candy baru, podziękowań dla gości itp.) w określonym czasie – tutaj wpisujemy datę ślubu
  • zobowiązanie się do dostarczenia w określone miejsce
  • ustalenie ceny za całą usługę (z rozbiciem na ZADATEK i pozostała kwotę płatną do np. 10 dni przed datą ślubu)
  • ustalenie, jakie konsekwencje poniesie każda ze stron w przypadku nie wywiązania się z umowy – parze młodej przepada zadatek, my płacimy dwukrotność całej kwoty w ramach zadośćuczynienia

 

I od razu wyjaśnienie:

  • Zadatek – nie podlega zwrotowi w przypadku rezygnacji
  • Zaliczka – podlega zwrotowi

Dlatego zawsze pobieramy zadatki, a nie zaliczki 😉

 

Najważniejsze punkty dla usługodawcy:

  • w przypadku podwyżki cen, np. nabiału, prądu itp. które znacznie wpłyną na cenę tortu, ma możliwość zmiany ceny, nie większej jednak niż np. 10% całej kwoty zawartej na umowie
  • dolicza koszt transportu w wysokości ……zł/km
  • ma możliwość niewielkiej zmiany projektu np. w przypadku jeśli został wybrany tort z peoniami ale kwiaty nie są w danym momencie dostępne, za uprzednim poinformowaniem pary młodej
  • zobowiązuje parę młodą do zwrotu np. stelaży, pater etc. nie później niż 4 dni od daty ślubu, w innym przypadku naliczana jest opłata w wysokości ………………….

 

Tak skonstruowana umowa daje poczucie bezpieczeństwa każdej ze stron.

0 komentarzy

Autorka Bloga: Ula Stępniak

Bazując przez lata tylko na jednym produkcie, zbudowałam firmę, która generuje co roku setki tysięcy złotych przychodu. Współpracuję z największymi firmami w kraju: CD Project, Chanel, Skanska, Pandora.
Od lat pracuję nad swoim rozwojem w zakresie marketingu i pomagam innym kobietom wdrożyć go w życie, aby ich słodki talent zaowocował zyskownym biznesem.

Ostatnie wpisy

O jakie punkty chodzi w HACCP?

A ja dziś opowiem PUNKTACH. Zrobię to prosto – tak zwyczajnie, po polsku. To ważne, bo ich znalezienie, zrozumienie i kontrolowanie to podstawa sukcesu w bezpieczeństwie żywności. Dlaczego punkty, pomyślisz? Co to znowu za punkty? Kogoś oceniamy? Jakiś konkurs może,...

Jak można wykorzystać aerograf przy dekoracji tortów?

Aerografia to technika, która od lat zdobywa coraz większą popularność w dekorowaniu tortów i nie tylko. Dzięki temu narzędziu można osiągnąć niesamowite efekty, które dodadzą niebanalnego charakteru wypiekom.  Aerograf...