fbpx

Niby wszyscy wiedzą, ale i tak pada pytanie, czy warto zakładać fanpage, czyli firmowe konto na Facebooku. Bo może konto osobiste, szczególnie gdy zaczynasz, wystarczy?

Porównałam dla Was obie formy. Plusy i minusy. Co umożliwia każda z form działania na Facebooku.

Na pierwszy ogień bierzemy Profil osobisty.

Kiedy zakładasz konto na Facebooku, to właśnie go zakładasz. Czyli wchodząc w to środowisko, masz od razu profil osobisty. Od Ciebie zależy ustawienie prywatności, obrazka w tle czy zdjęcia profilowego. Pamiętaj, że jeśli działasz w jakiś sposób zawodowo na Facebooku to aby nie robić zbyt dużych obostrzeń co do prywatności profilu, inaczej Twoi potencjalni Klienci mogą nie zobaczyć, co umieszczasz albo nie będą mogli udostępnić Twojego postu. Tyle tytułem wstępu.

Czym charakteryzuje się profil osobisty?

  • Masz znajomych i możesz ich mieć tylko 5000.
  • Nie możesz się reklamować system reklamowy Facebooka – jest podpięty tylko do fanpage.
  • Nie możesz tworzyć w związku z tym żadnych grup do reklam (czytaj szczegółowe targetowanie).
  • Nie możesz analizować statystyk, bo profil osobisty nie zbiera takich danych.
  • Możesz pisać o czym tylko chcesz poczynając od kotków, wycieczki szkolnej twojego dziecka, po tematy tortowe.
  • Nie możesz planować postów, czyli nie możesz zaplanować swojej potencjalnej pracy w przód.
  • Masz większe zasięgi organiczne niż oferuje to fanpage.
  • Nie możesz dostać opinii – profil osobisty nie przewiduje takiej możliwości.

Czym charakteryzuje się fanpage?

  • Masz fanów – ich liczba jest nieograniczona.
  • Możesz się reklamować.
  • Możesz tworzyć grupy do reklam w oparciu o działania fanów w tym również o obserwujących cię na Instagramie, jeżeli masz połączony fanpage z Instagramem, a Instagram jest jako konto firmowe.
  • Widzisz statystyki, czyli wiesz, kto cię obserwuje, w jakim jest wieku, jakiej płci, gdzie mieszka, które twoje posty cieszą się największą popularnością.
  • To, o czym piszesz, wynika z twojej branży i raczej jest ukierunkowane na pokazywanie swojej pracy czy usług (tak sugeruję).
  • Możesz planować posty w Creator Studio, czyli możesz planować z góry swoją pracę i nie działać tylko tu i teraz.
  • Masz mniejsze zasięgi organiczne.
  • Możesz otrzymać opinie – klienci bardzo często, zanim u ciebie zamówią, czytają co o tobie lub o twojej usłudze napisali inni. I to determinuje ich wybór.

Z mojego doświadczenia marketingowo-sprzedażowego wynika, że lepiej jest posiadać fanpage niż tylko profil osobisty. Daje większe możliwości reklamowania się, specjalizacji i budowania swojej marki eksperta w danej branży.
Decyzję pozostawiam Tobie. Powodzenia!

Magdalena Sadowska

Magdalena Sadowska

Przedsiębiorca od zawsze. Wieloletnie doświadczenie zdobyła w sprzedaży oraz w marketingu. Uwielbia sprzedawać, tworzyć lejki sprzedażowe i dowozić rezultat. Przez lata działała w reklamie, zajmowała się sprzedażą usług finansowych, prowadziła przez wiele lat oddział dla jednej z korporacji ubezpieczeniowych.

Bardzo kreatywna, lubi współpracować z osobami, które tworzą środowisko wspierające nowe rozwiązania. Pasjonatka nowych rozwiązań.

Twórcza w nowe i skuteczne pomysły dla swoich Klientów. To jej zawdzięczacie widoczność Uli online, od początku zajmuje się marketingiem ulastepniak.pl.

Znajdziesz ją tutaj:
https://magda.robieto.pl/