Jak przechowywać dekoracje z masy cukrowej?

Figurki

Zaczęłaś przygodę z lepieniem figurek z masy cukrowej, ale zastanawiasz się pewnie, jak to wszystko przechowywać, aby pozostało w stanie idealnym. Jestem tu, żeby rozwiać Twoje wątpliwości. Wiedziałaś, że w niektórych przypadkach dekoracje z masy cukrowej można przygotować nawet miesiące wcześniej?

Dwa sposoby na przechowywanie dekoracji z masy cukrowej

Zacznijmy od tego, że są dwie opcje przechowywania dekoracji:

  1. Tak, aby pozostały plastyczne np. na bok tortu.
  2. Tak, aby stwardniały, np. figurki czy większe dekoracje do postawienia na tort.

Dekoracje, które mają pozostać miękkie

Pierwszy sposób będzie idealny do ozdób na bok tortu, kiedy chcemy żeby masa była dalej plastyczna. Możesz przygotować takie dekoracje na 2 dni przed (jeśli użyłaś CMC to będzie to kilka godzin).

Wystarczy coś płaskiego, np. papier do pieczenia i woreczek foliowy z zamknięciem strunowym. Gotowe dekoracje połóż na wyłożonym papierem plaskim przedmiocie, przykryj drugą częścią papieru i włóż do woreczka ze struną. Wyciągnij z niego przed zamknięciem jak najwięcej powietrza i zamknij torebkę. Tak przygotowane dekoracje z masy cukrowej przechowuj w zaciemnionym miejscu, gdzie nie jest za ciepło, przez maksymalnie 2 dni.

Dekoracje z masy cukrowej, które muszą stwardnieć

Drugi sposób będziesz mogła wykorzystać do figurek lub ozdób, które muszą stwardnieć. Możesz je zrobić nawet i 2-3 miesiące przed udekorowaniem tortu.

Osobiscie robie ozdoby maksymalnie 2 tygodnie przed użyciem i są w stanie idealnym, jednak zdarzyło mi się zrobić i na 2 miesiące przed tym, zanim figurka ozdobiła tort.

Będziesz potrzebowała CZYSTEGO, małego kartonika i papieru do pieczenia.

Kartonik wystarczy wyłożyć papierem do pieczenia, następnie położyć dekorację, koniecznie zachowując odstępy pomiędzy poszczególnymi elementami, przykryć drugą częścią papieru, zamknąć pudełko i odłożyć w suche, zacienione miejsce, gdzie nie jest zbyt ciepło. Gwarantuje Ci, że tak przechowywane dekoracje będą zachowane w stanie idealnym na 2 tygodnie czy nawet 2 miesiące przed przygotowaniem tortu.

Chcesz w wakacje poszerzyć swoje umiejętności tortowania? Weź udział w „Wakacjach tortowych z Ulą”:

Ula Stępniak
Marta Karpińska

Marta Karpińska

Cukiernik z pasji.

Już jako mała dziewczynka kochała piec, malować i lepić z plasteliny. Jej tortowa przygoda zaczęła się, gdy była na urlopie macierzyńskim. Siostra pokazała Marcie ebooka Uli Stępniak i totalnie przepadła…

W lutym 2021 roku postanowiła zająć się tortami na poważnie, a po czasie przyszła miłość i pasja do tworzenia figurek. Uwielbia eksperymentować z masą cukrową i tworzyć coś „innego”. Doskonale przekazuje swoją wiedzę i pokazuje, że praca z masą cukrową może być łatwa i przyjemna.

O tym, że została ekspertką Biznesu na Słodko mówi tak: „Gdyby ktoś rok temu powiedział mi, że będę miała możliwość współpracować z Ulą, od której to wszystko się zaczęło, nie uwierzyłabym.”

Marzenia się spełniają.

0 komentarzy

Autorka Bloga: Ula Stępniak

Bazując przez lata tylko na jednym produkcie, zbudowałam firmę, która generuje co roku setki tysięcy złotych przychodu. Współpracuję z największymi firmami w kraju: CD Project, Chanel, Skanska, Pandora.
Od lat pracuję nad swoim rozwojem w zakresie marketingu i pomagam innym kobietom wdrożyć go w życie, aby ich słodki talent zaowocował zyskownym biznesem.

Ostatnie wpisy

Samotność w biznesie

Moi rodzice całe życie pracowali w tzw budżetówce. 25 lat u jednego pracodawcy bo pracę trzeba szanować i się cieszyć z tego, co jest. Nieważne, że szef ciśnie i bierzesz robotę do domu nie mając za to dodatkowej zapłaty. Nieważne, że beczysz z bezsilności, a pójście...

Najczęstsze błędy podczas przygotowania bezy

Beza może być za każdym razem idealna. Ten proces może być powtarzalny, niezależnie od wilgoci panującej w pomieszczeniu. Aby tak było, poznaj garść wskazówek na dobry początek oraz dowiedz się, jakie są najczęściej popełniane błędy podczas przygotowania tego deseru....

Jak dobrze dekorować słodycze?

Ryzykujesz utratę zainteresowania w tłumie konkurencji na rynku, gdzie oferta zlewa się w morzu reklam, a przesyt zdjęć, filmów i reelsów jest nieunikniony. Dzisiaj estetyka to klucz, a dodatkowa personalizacja obiecuje pełnię...