Wraz z Magdaleną Sadowską postanowiłyśmy wprowadzić Was w temat marketingu. To pokłosie naszych rozmów podczas Słodkiej Konferencji i Waszego olbrzymiego zainteresowania tym tematem. A to kolejny temat, który dla Was przygotowałyśmy.

Hurra!

Kod przyszedł! i co dalej?

po otwarciu zobaczysz kod weryfikacyjny (oczywiście inny niż na zdjęciu):

 

Zaczynamy

1. Najlepiej pracować na oddzielnym gmailu dedykowanym firmie. Można założyć nowy adres mailowy, który będzie służył tylko tematowi Google’a w Twojej firmie.

Dlaczego tak?

  • Jeśli będziesz podpinać ewentualne (ty albo ktoś inny) kolejne usługi Google, to wszystko będzie spójne i będzie ze sobą działać – np. konto Google Analytics (analiza co użytkownik robił na Twojej stronie www), Google Ads (reklamy), kanał YouTube. Na początku być może myślisz sobie – po co mi to – uwierz mi, nawet nie wiesz, jak ułatwisz sobie życie, robiąc dokładnie tak.
  • Nie stracisz nagle dostępu do swojej wizytówki – bo np. założył Ci punkt na mapach pracownik na swoim mailu, ale już z Tobą nie pracuje, a Ty nagle nie możesz się dostać do własnych danych. Przeniesienie praw własności do punktu na mapach Google jest kłopotliwe i wymaga kontaktu z założycielem. Często ludzie nie pamiętają, na jakim mailu powstała wizytówka. Lepiej od razu się „zabezpieczyć” i mieć prawa do swojej firmy na mapach.

2. Wejdź na Google. Następnie kliknij:
https://www.google.com/intl/pl_pl/business/

Zobaczysz to:

Następnie wejdź na Google i najedź po prawej stronie – tak jak na obrazku – aby zobaczyć wszystkie aplikacje Google. Wybierz Moja Firma:

Po wejściu zobaczysz taki obraz:

​Pojawiło się okno jak widać na powyższym zdjęciu – “Oczekuje na weryfikację”. Kliknij w “Wpisz kod weryfikacyjny”.

Pojawi ci się kolejno:

gdzie wpiszesz kod, który otrzymałaś w liście.

Po wpisaniu kodu z listu zobaczysz taki komunikat:

Mamy weryfikację za sobą. Teraz możemy zadbać o inne elementy Twojej wizytówki w Googlach.

Co możesz zrobić?

  1. Dodać zdjęcia.

Pamiętaj, że zdjęcia może dodawać do Twojego konta każdy użytkownik. Dlatego warto zadbać o to aby samemu wstawić jakościowo dobre ujęcia, które pokazują to. w czym się specjalizujesz. 

Warto raz na jakiś czas sprawdzać zdjęcia, które są pokazane przy Twoim koncie – jeśli z jakimiś się nie zgadzasz – np są nie z Twojego lokalu – możesz to zgłosić do usunięcia, klikając w zdjęcie.

Przejdźmy do wstawiania zdjęć. Kliknij tutaj:

Jak widzisz możesz pokazać wiele elementów – zarówno Twoje logo, jak i otoczenie, wnętrze, 

Na okładkę wybierz zdjęcie najbardziej Cię reprezentujące. Jeśli specjalizujesz się w tortach weselnych lub chcesz aby tak się promować wstaw tutaj najlepsze swoje zdjęcie jakie masz z tortem weselnym:

Kliknij – wybierz zdjęcie z komputera – i umieść tutaj swoje zdjęcie

Tak samo robisz w pozostałych kategoriach. (np otoczenie, wnętrze)

Jeśli chcesz wstawić zdjęcia produktów – robisz to w kategorii – Produkty.

Jeśli zdarzy Ci się pomylić kategorię zdjęć, łatwo możesz to zmienić – klikasz tutaj:

a następnie:

Zmieniasz kategorię. I już 🙂

       2. Zmienić informacje o firmie

Możesz edytować dane jak na przykład godziny otwarcia, dodać/zmienić adres strony www (dodaj witrynę), numer telefonu. 

Bardzo wygodna jest możliwość dodania tzw. krótkiej nazwy profilu – napisanej w sposób ciągły bez spacji, dla Jagodowo – wpisałam “jagodowo-pracownia” i tak dzięki temu powstał link: https://g.page/jagodowo-pracownia?gm, który można wkleić np klientowi w maila czy w messenger, gdzie uzyska wszystkie potrzebne mu informacje o firmie – wyświetla mu się wizytówka – może kliknąć wyznacz trasę i już wie ile czasu będzie do was jechał. Super, prawda?

Warto umieścić również krótki opis firmy – najlepszy opis to taki, który mówi w czym możesz pomóc Klientowi. Tym bardziej, że masz tylko 750 znaków (wliczając w to spacje).

Zamiast pisać Firma istnieje od xyz lat… itd – napisz: „Specjalizujemy się w realizacji tortów weselnych i candy barów (słodkich stołów) oraz obsługujemy firmy pod względem słodkich zamówień.”

      3. Sprawdzić statystyki odwiedzin.

Dokładnie zobaczysz ile osób wyświetliło Twoją wizytówkę w ostatnim czasie, jakie zdjęcia były wyświetlane. To też może być cenna wskazówka, czego szukają ludzie, co im się najbardziej podoba. Oczywiście nie sprawdzaj tego po pierwszym tygodniu. 🙂 Daj szansę, aby się uzbierały większe liczby.

     4. Poprosić klientów o opinie

Możesz wysłać im link z prośbą o napisanie opinii. Tutaj możesz wygenerować link:

           5. Dodać wirtualny spacer

Jeśli masz lokal stacjonarny możesz zamówić wirtualny u fotografa Google, który pracuje na Twoim terenie. Jeśli potrzebujesz pomocy w pomorskim – napisz do mnie – kliknij TUTAJ a polecę Ci najlepszego jakiego znam.

           6. Zrobić wpis

To doskonałe miejsce, aby np umieścić ofertę, która obowiązuje przez jakiś czas, albo jest okresowa, albo chcecie ją szczególnie wyróżnić.

Po kliknięciu zobaczysz:

Możesz utworzyć:

  • dodaj ofertę
  • dodaj wpis
  • dodaj wydarzenie.

 Wybierz odpowiednią formę dla siebie. Oferta to np. oferta na torty weselne, wydarzenie – np. degustacja, otwarcie lokalu, wpis – np zdobyłaś certyfikat, masz nowy wystrój wnętrz, to taki “blog” na twojej wizytówce google.

Zobacz jak to działa w praktyce!

Dodamy ofertę na torty weselne. Klikamy dodaj ofertę. Wstawiamy zdjęcie, od kiedy do kiedy ta oferta obowiązuje, nazwę oferty oraz klikamy dodaj więcej informacji aby dodać dłuższy opis (mamy tylko 1500 znaków!)

Po wpisaniu – gotowe! Zobacz jak to wygląda (oferta powinna się pojawić w ciągu 24h)

Zadbaj o swoją wizytówkę, to źródło nowych klientów. Wystarczy, że dobrze wypełnisz danymi i skorzystasz ze wszystkich możliwości jakie daje to narzędzie. 

Jak zawsze przyświeca mi myśl – wykorzystaj dane narzędzie maksymalnie zanim zajmiesz się kolejnym!

Mam nadzieję, że materiał był dla Ciebie pomocny. Byłoby mi miło, gdybyś mogła skomentować ten artykuł. 

Jeśli masz jakieś pytnia związane z marketingiem i sprzedażą – śmiało pisz do mnie!

Magdalena Sadowska

Magdalena Sadowska

Przedsiębiorca od zawsze. Wieloletnie doświadczenie zdobyła w sprzedaży oraz w marketingu. Uwielbia sprzedawać, tworzyć lejki sprzedażowe i dowozić rezultat. Przez lata działała w reklamie, zajmowała się sprzedażą usług finansowych, prowadziła przez wiele lat oddział dla jednej z korporacji ubezpieczeniowych.

Bardzo kreatywna, lubi współpracować z osobami, które tworzą środowisko wspierające nowe rozwiązania. Pasjonatka nowych rozwiązań.

Twórcza w nowe i skuteczne pomysły dla swoich Klientów. To jej zawdzięczacie widoczność Uli online, od początku zajmuje się marketingiem ulastepniak.pl.

Znajdziesz ją tutaj:
https://magda.robieto.pl/