Social media nie sprzedają. Zadbane social media sprzedają jak szalone! O tym, że social media to potężne narzędzie sprzedażowe, powiedziano już bardzo wiele. W słodkiej branży zwrócić uwagę trzeba na kilka aspektów, które w przypadku innego rodzaju działalności mogą nie mieć aż takiego znaczenia. Przygotowałam dla Was kilka porad, które warto od razu wdrożyć w życie!
Dzisiejszy wpis gościnnie napisała dla Was Magdalena Sadowska z RobieTo.pl, czyli współtwórczyni kursów marketingowych dla słodkiej branży, które możecie znaleźć w moim sklepie. Zapraszam serdecznie do lektury, jak zawsze w przypadku Magdy, jest konkret!
Pracuję z mediami społecznościowymi już blisko dekadę i muszę na starcie powiedzieć Wam, torciarom, że macie bardzo wysoko podniesioną poprzeczkę. Topowe kanały społecznościowe w tej branży to po prostu koronkowe cuda, a mniejsze pracownie często im dorównują. Na co szczególnie zwrócić uwagę?
1. Zdjęcia
Nie ma co się czarować, działacie w branży, gdzie “je się oczami”. Fotografie i materiały wideo to aspekt, na który musicie zwrócić szczególną uwagę. Warto jest wprowadzić w życie dwie zasady – po pierwsze ZAWSZE fotografujecie tort, który robicie. Jeśli będzie to stały punkt to nie zabraknie Wam materiałów, ani nie okaże się, że pominęłyście jakieś cudo. Po drugie – zaaranżujcie w swojej pracowni miejsce, które ma dobre oświetlenie i tło, aby nie było wymówki w postaci tego, że nie ma zdjęć gdzie robić.
2. Regularne postowanie
Z social mediami jest jak z bieganiem – tylko regularna praca daje efekty. Dlatego nie zaniedbuj kanałów, mimo że masz Klientów. Możesz napisać, że nie przyjmujesz zamówień, jednak nie możesz zostawić swojej społeczności bez kontaktu.
3. Kontakt z klientami
Obsługa Klienta w słodkiej branży zajmuje bardzo dużo czasu. Dlatego też warto, abyś także w mediach społecznościowych umieściła materiały z ofertą i cennikiem. Ważne, abyś sprawnie udzielała odpowiedzi, dlatego warto zastosować mały trick i mieć w swoim telefonie, w notatkach, gotowce odpowiedzi do kopiowania.
4. Uzupełnienie ważnych informacji
Aktualny numer telefonu, godziny otwarcia pracowni (nawet jeśli odbierasz później telefony), sposoby przyjmowania zamówień, powinny znaleźć się w widocznych miejscach, takich jak np. przypięty post na Facebooku.
5. Wykorzystanie potencjału danego kanału social media
Każdy kanał social media charakteryzuje się jakimiś wyjątkowymi funkcjami. W przypadku Instagrama mogą być to np. wyróżnione relacje, w których możesz umieścić galerie najlepszych prac, cennik, czy menu.
6. Twoja obecność w social mediach
Pamiętaj, że prowadzisz fanpage swojej pracowni nie tylko po to, aby przyjmować zamówienia, ale także aby kształtować wizerunek swojej firmy. Dzięki temu będziesz mieć więcej Klientów, ponieważ posiadanie np. tortu od Ciebie na swoim weselu będzie dodawało organizatorom swoistego splendoru. Dlatego też, poza pięknymi zdjęciami, staraj się zawsze napisać coś miłego lub ciekawego (nie musi to być bardzo długie), a także odpowiadać na komentarze, nawet jeśli będzie to setne: “Dziękuję <3” za zachwyt nad wyglądem tortu.
7. Pokazuj jak się rozwijasz
Jeśli bierzesz udział w szkoleniach, ćwiczysz nowe wzory, tworzysz coś wyjątkowego – pokazuj to. Ludzie chcą obserwować fanpage Twojej pracowni nie tylko po to, aby zamawiać od czasu do czasu słodycze, ale i po to, aby inspirować się i motywować!
Nie odkryję ameryki, jeśli powiem, że przeogromne znaczenie dla tego, jak będzie szło Ci budowanie społeczności, ma sama jakość Twoich usług. Estetyka w słodkim biznesie jest czymś niesamowicie ważnym. Drugą niezwykle ważną kwestią jest obsługa Klienta.
Pamiętaj, że nie możesz sobie pozwolić na to, żeby nie odpisywać Klientom na wiadomości. W takim wypadku warto ustawić np. automatyczną odpowiedź z przekierowaniem na numer telefonu, tak aby Klient nie czuł się opuszczony.
W prowadzeniu wszelkich social mediów ważna jest osobowość. Uśmiech, pozytyw, poczucie piękna, dobry gust, także dotyczący żartów to elementy, dzięki którym osiągnięcie sukcesu w tym obszarze będzie znacznie łatwiejsze. Powodzenia!
0 komentarzy