Wraz z Magdaleną Sadowską postanowiłyśmy wprowadzić Was w temat marketingu. To pokłosie naszych rozmów podczas Słodkiej Konferencji i Waszego olbrzymiego zainteresowania tym tematem. Mamy ambitne plany, żebyście wymiatały marketingowo w swoich słodkich biznesach. 😉
Przeczytajcie, co przygotowała dla Was Magda:
Jeśli prowadzisz biznes stacjonarny jak pracownia, cukiernia – gdzie Twój klient może do Ciebie przyjechać – powinnaś zadbać o to, aby mógł Cię znaleźć na mapach Google.
Cokolwiek szukasz – zaczynasz najczęściej od przeglądarki Google lub map. Dlatego zadbaj od początku, aby można było Cię znaleźć.
Jeśli zastanawiasz się, czy warto, napiszę kilka korzyści, które masz od razu z tego powodu, że posiadasz swój punkt na mapie. 🙂
1. Jeśli ktoś do Ciebie jedzie – może Cię znaleźć szybciej i łatwiej – przecież wszyscy to lubimy, prawda?
2. Jeśli ktoś w Twojej miejscowości szuka np. cukiernia Warszawa – pokażą mu się wszystkie możliwe propozycje na danym obszarze. Nie wiedziałaś? Spróbuj. 🙂
To pozwoli Ci pozyskać zupełnie nowych klientów, którzy akurat tak lubią szukać.
3. Wizytówka na mapach Google to nie tylko wskazówka dojazdu, ale też możliwość wprowadzenia danych – jak godziny otwarcia (pamiętaj, aby je aktualizować), link do Twojej strony www, nr telefonu, zdjęcia najlepszych Twoich wyrobów, menu, jeśli akurat to odpowiada Twoim potrzebom, wirtualny spacer po wnętrzu (zewnętrzna usługa wykonywana przez dedykowanych fotografów), opinie Klientów.
4. Pozwala sprawdzić, jak najchętniej komunikują się z Tobą Klienci – czy wolą kliknąć numer telefonu i do Ciebie zadzwonić, czy może najpierw kierują się na stronę www, które zdjęcia cieszą się największym zainteresowaniem.
5. Pomaga odnaleźć Cię również w organicznym wyszukiwaniu Google w wyszukiwarce. Na przykład w każdym miesiącu Google odnotowuje 5 milionów wyszukiwań dotyczących kawiarni.
Zobacz, co widzisz najpierw w Google po wpisaniu frazy np. „pracownia tortów Poznań”.
Zaczynamy
1. Najlepiej pracować na oddzielnym gmailu dedykowanym firmie. Można założyć nowy adres mailowy, który będzie służył tylko tematowi Google’a w Twojej firmie.
Dlaczego tak?
- Jeśli będziesz podpinać ewentualne (ty albo ktoś inny) kolejne usługi Google, to wszystko będzie spójne i będzie ze sobą działać – np. konto Google Analytics (analiza co użytkownik robił na Twojej stronie www), Google Ads (reklamy), kanał YouTube. Na początku być może myślisz sobie – po co mi to – uwierz mi, nawet nie wiesz, jak ułatwisz sobie życie, robiąc dokładnie tak.
- Nie stracisz nagle dostępu do swojej wizytówki – bo np. założył Ci punkt na mapach pracownik na swoim mailu, ale już z Tobą nie pracuje, a Ty nagle nie możesz się dostać do własnych danych. Przeniesienie praw własności do punktu na mapach Google jest kłopotliwe i wymaga kontaktu z założycielem. Często ludzie nie pamiętają, na jakim mailu powstała wizytówka. Lepiej od razu się „zabezpieczyć” i mieć prawa do swojej firmy na mapach.
2. Wejdź na Google. Następnie kliknij:
https://www.google.com/intl/pl_pl/business/
Zobaczysz to:
Po kliknięciu „Zarządzaj teraz” pokaże Ci się:
- Zwróć uwagę, czy jesteś na pewno zalogowana na swoje konto Gmail.
- Jeśli zakładasz nową wizytówkę na mapach Google – kliknij tutaj (2).
Kolejno zobaczysz to:
W miejsce Nazwa firmy wpisz nazwę swojej firmy. Przy czym opisz ją tak, aby było jasne od razu dla Twojego Klienta, czym się zajmujesz. Jeśli Twoja firma ma nazwę PUH „Coś tam” i to wpiszesz w Google, nikt nie zgadnie, czym się zajmujesz – więc wpisujesz tutaj to, jak chcesz być odnaleziony przez potencjalnego Klienta.
Zobacz przykład:
Po wpisaniu – klikasz dalej i zobaczysz, że masz wybrać kategorię (pamiętaj, że później możesz to edytować, zmieniać, dodawać):
Dodaj kategorię. Google podpowie ci kategorię, jak zaczniesz wpisywać, przy czym oprze się o kategorie, które ma już w bazie.
Po kliknięciu dalej możesz dodać swoje kategorie (dodaj usługę niestandardową):
Po kliknięciu zobaczysz ten obraz – jeśli Twój biznes ma lokalizację, gdzie chcesz, aby odnaleźli Cię Twoi Klienci na mapach Google – wybierz TAK.
Po kliknięciu dalej – pojawi się formularz do podania danych firmy, które uzupełnij.
Jeśli uważasz, że Twoja usługa dotyczy większego obszaru zaznacz TAK.
Wpisz kolejno np. większą miejscowość obok Ciebie.
Kliknij dalej i podaj dane firmy (telefon, stronę – czyli aktualny url witryny).
Po kliknięciu dalej wybierz jeszcze, czy chcesz otrzymywać aktualizacje z Google:
Następnie wybierz „Zakończ”:
Na koniec wybierasz sposób weryfikacji – obecnie praktycznie jedyną formą jest pocztówka – kartka pocztowa.
Uprzedź osoby przebywające pod adresem, który podałaś, że w ciągu 15 dni otrzymacie list z Google. W środku będzie kod weryfikacyjny.
GRATULACJE – masz swoją wizytówkę w Google – teraz wystarczy zweryfikować miejsce kodem weryfikacyjnym i gotowe!
Magdalena Sadowska
Przedsiębiorca od zawsze. Wieloletnie doświadczenie zdobyła w sprzedaży oraz w marketingu. Uwielbia sprzedawać, tworzyć lejki sprzedażowe i dowozić rezultat. Przez lata działała w reklamie, zajmowała się sprzedażą usług finansowych, prowadziła przez wiele lat oddział dla jednej z korporacji ubezpieczeniowych.
Bardzo kreatywna, lubi współpracować z osobami, które tworzą środowisko wspierające nowe rozwiązania. Pasjonatka nowych rozwiązań.
Twórcza w nowe i skuteczne pomysły dla swoich Klientów. To jej zawdzięczacie widoczność Uli online, od początku zajmuje się marketingiem ulastepniak.pl.
Moja strona internetowa:
https://magda.robieto.pl/
0 komentarzy