Dawno temu przeczytałam, że wydatki na marketing są w połowie bezużyteczne. Tylko, że nikt nie wie, która to połowa. 😉

Obecnie bez reklamy trudno dotrzeć do szerszej publiczności. Nawet jeśli mamy duży fanpage czy konto na Instagramie to i tak powinniśmy wydawać pieniądze, aby dotrzeć do swojej społeczności.

Dlatego napisałam dla was kilka porad, na co trzeba zwrócić uwagę.

Po pierwsze musisz znać swojego odbiorcę – płeć, wiek, skąd jest oraz inne cechy charakterystyczne. Przykład: kobieta w wieku 25-35 lat, w promieniu od Ciebie i Twojej firmy – 10 km, ma dzieci w wieku od 1 do 12 lat.

Dlaczego to jest ważne? Robiąc reklamę i ustawiając ją według powyższego wzoru, trafisz do osób, które cię interesują. Oczywiście, że od reguły zdarzają się wyjątki. Na przykład zamówienie złożył u ciebie mężczyzna po pięćdziesiątce. Ale szukasz reguły – coś, co się powtarza. Kto u ciebie najczęściej zamawia?

Po drugie – gdzie się reklamujesz? Jeśli twój odbiorca jest głównie na Instagramie, to tam twórz reklamy, odpuść wtedy sobie na przykład Linkedin – nawet jeśli dostałaś super ofertę na zrobienie tam kampanii. Często powtarzam, żeby zagospodarować maksymalnie jeden kanał, na jakim jesteś. Facebook? Dokładnie wykorzystaj wszystkie możliwości fanpage. Zadbaj o cover, rób live’y, wpisz dane takie jak: godziny otwarcia, twoja strona www itd. Łącznie z robieniem reklam – tworzeniem reklam geotargetowanych czy niestandardowych grup odbiorców. Jeśli reklamujesz się w Google Ads, też zacznij od stworzenia wizytówki firmy. Więcej na ten temat znajdziesz TUTAJ – to artykuł o tym, jak założyć taką wizytówkę, jeśli już ją masz i nie wiesz, czy wykorzystałaś wszystkie możliwości – sprawdź TUTAJ.

Po trzecie – dopasuj kreację do odbiorcy. Wyjaśnię to na przykładzie promocji wykonania tortów weselnych:

  1. Zastanów się, kiedy pary młode składają zamówienia (to determinuje termin reklam)
  2. Kto zamawia częściej, czyli kto decyduje o złożeniu zamówienia? Ona czy on? (Czyli już wiesz na kogo targetować reklamy)
  3. Daj zdjęcie tortu weselnego – najlepsze ujęcie, jakie masz
  4. Napisz prosty, jasny tekst.
    Przykłady nagłówków:
    Chcesz zamówić tort weselny?
    Zastanawiasz się, jak zamówić tort na wesele?
    Jaki jest twój tort marzeń?

Więcej już wkrótce w kursie poświęconym reklamom. Ula namówiła mnie do nagrania dla Was kursu o podstawach i robieniu dobrych reklam na Facebooku i Instagramie. Jeśli czytasz ten artykuł, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że trafiłaś do Uli, dzięki moim reklamom. Bądź czujna!

Do zobaczenia

Magdalena Sadowska

Magdalena Sadowska

Przedsiębiorca od zawsze. Wieloletnie doświadczenie zdobyła w sprzedaży oraz w marketingu. Uwielbia sprzedawać, tworzyć lejki sprzedażowe i dowozić rezultat. Przez lata działała w reklamie, zajmowała się sprzedażą usług finansowych, prowadziła przez wiele lat oddział dla jednej z korporacji ubezpieczeniowych.

Bardzo kreatywna, lubi współpracować z osobami, które tworzą środowisko wspierające nowe rozwiązania. Pasjonatka nowych rozwiązań.

Twórcza w nowe i skuteczne pomysły dla swoich Klientów. To jej zawdzięczacie widoczność Uli online, od początku zajmuje się marketingiem ulastepniak.pl.

Znajdziesz ją tutaj:
https://magda.robieto.pl/