fbpx
Expo Sweet – czy to impreza tylko dla starych wyjadaczy?

Expo Sweet – czy to impreza tylko dla starych wyjadaczy?

Emocje po Expo Sweet pomału opadają. Konkurs tortów artystycznych i konkurs otwarty wzbudziły wiele dyskusji. Przeczytałam też mnóstwo komentarzy odnośnie samej imprezy – organizatorów, wystawców. Kilka bardzo mnie zdziwiło, kilka rozbawiło. Pojawiły się głosy porównujące CFP do Expo Sweet, pojawiły się też komentarze, że jest to impreza tylko dla dużych firm, głównie dla lodziarzy, a dla „torciar” nie ma nic..

czytaj dalej
Kompozycje smakowe

Kompozycje smakowe

Jedna zasada mówi, że przy tortach artystycznych nie zarabia się na smaku tortu, tylko na dekoracjach. To dzięki nim tort zyskuje, a klienci są skłonni zapłacić za niego więcej niż w tradycyjnej cukierni. Inna zasada mówi, że jeśli klient życzy sobie orzechowy biszkopt, z musem mango i żelką z papai, to może to dostać, ale za extra dopłatą.

czytaj dalej
Jak ugryźć.. tort weselny

Jak ugryźć.. tort weselny

Ile smaków proponować Parze Młodej, czy mieć katalog tortów czy za każdym razem proponować indywidualne wykonanie projektu, jak zrobić idealny biszkopt do tortów piętrowych, jak do naked… Pytania mnożą się im bardziej wchodzimy w temat, a odpowiedzi są uzależnione od Twojego podejścia do biznesu, od tego czy masz cukiernię czy pracownię, jak postrzegają Cię klienci.

czytaj dalej
Współpraca z salą weselną

Współpraca z salą weselną

W swojej 8-letniej karierze kilka razy spotkałam się z propozycją współpracy od sal weselnych. Super się cieszyłam, bo już oczyma wyobraźni widziałam, jak co tydzień jadę z minimum jednym tortem weselnym na tę salę, jak klienci walą drzwiami i oknami z polecenia managera. Bajka!

czytaj dalej
W jaki sposób wyceniać swoje prace?

W jaki sposób wyceniać swoje prace?

Temat wycen słodkości wciąż wzbudza spore emocje, budzi kontrowersje i momentami konsternacje. Od „u mnie nikt tyle za tort nie zapłaci” po „aż tyle? Ten tort nie jest ze złota”. I, żeby było zabawniej, i jedna i druga strona ma rację. Wciąż część dziewczyn wstydzi się tego ile za daną pracę otrzymała zapłaty. Część nie podaje kwoty, bo wie, że praca jest więcej warta, a inna część nie podaje cen z obawy przed hejtem, bo przecież „tyle pieniędzy??? Za takie coś???”. I w ten sposób nadal nie wiadomo, w jaki sposób wyceniać swoje prace, bo przecież każdy tort jest inny, każdy wyceniamy indywidualnie…

czytaj dalej
Umowa z klientem indywidualnym

Umowa z klientem indywidualnym

Najczęściej takie umowy zawieramy z przyszłą parą młodą. Obie strony chcą się poczuć bezpiecznie, a umowa chroni interesy zarówno jednej, jak i drugiej strony. 
Umowa jest zawarta w formie umowy o dzieło. Może być zawarta nawet z rocznym (lub większym) wyprzedzeniem, ale dzięki prawidłowej umowie będziemy zabezpieczone.

czytaj dalej
Jak radzić sobie w sytuacjach kryzysowych?

Jak radzić sobie w sytuacjach kryzysowych?

„Klient nasz pan” – takie powiedzenie zna w naszym kraju chyba już nawet małe dziecko. Wmawia się nam, że klient ma zawsze rację, że jest nieomylny i trzeba się przed nim płaszczyć bo inaczej jesteśmy straceni a nasza firma jest skończona.

czytaj dalej
Degustacje dla pary młodej

Degustacje dla pary młodej

Podaję wstępną cenę za tort w podobnym stylu i dopiero po akceptacji kosztów zapraszam na spotkanie degustacyjne. Dlaczego tak? Mam wysokie ceny i zdaję sobie sprawę z tego, że nie każdego stać na mój tort. Dlatego, mimo podanych orientacyjnych cen na stronie internetowej, podaję też zainteresowanej parze cenę za projekt tortu, w zależności od liczby gości. W ten sposób zaproszone na degustację osoby nie doznają szoku, kiedy powiem im jaka jest cena i mam większe prawdopodobieństwo podpisania umowy.

czytaj dalej
Reklama

Reklama

Podzielę się swoimi spostrzeżeniami odnośnie reklamy w naszym słodkim biznesie. Przy powstaniu tego wpisu skorzystałam też z wiedzy naszego marketingowe speca, Angeliki Mizery.
Jeśli prowadzisz legalnie działający biznes możesz skorzystać z kilku form reklamy. Na swojej skórze sprawdziłam co i kiedy się sprawdza – korzystaj z mojego doświadczenia.

czytaj dalej
Działalność gospodarcza

Działalność gospodarcza

Założenie działalności gospodarczej to kwestia wizyty w urzędzie gminy. Wypełniamy formularz CEIDG-1 (można wysłać go za pośrednictwem internetu lub listem – ale tu już konieczne jest poświadczenie notarialne). Od momentu wypełniania formularza mamy 7 dni na zgłoszenie się do ZUS, aby zgłosić siebie do ubezpieczenia (druk ZUS ZUA). Jeżeli prowadzisz działalność sama, składki odprowadzasz do 10. dnia każdego miesiąca, jeżeli zatrudniasz pracowników, wówczas składki odprowadzamy do 15. dnia każdego miesiąca. Jeżeli nigdy nie prowadziłyście DG, wówczas płacicie tzw. „mały ZUS” przez 24 miesiące.

czytaj dalej
Wybór lokalu i jego przystosowanie

Wybór lokalu i jego przystosowanie

Wybór odpowiedniego lokalu to nie taka prosta sprawa jak mogłoby się wydawać. Już na początku musisz przemyśleć kilka podstawowych kwestii – czy chcesz samą pracownię czy pracownię z miejscem na spotkania z klientami lub pracownię plus np. sprzedaż ciast przez kilka dni w tygodniu. Każda z tych działalności będzie wymagała nieco innego lokalu, powierzchni i układu pomieszczeń. Następna kwestia – czy będziesz pracowała sama czy zamierzasz zatrudnić pracowników (nawet jeżeli to będzie za rok czy dwa, musisz to uwzględnić już teraz).

czytaj dalej
Wycena tortów weselnych

Wycena tortów weselnych

Jeden z ważniejszych tematów z biznesowego punktu widzenia. Jeżeli za nisko wycenimy tort to możemy się narazić na straty. Z drugiej strony jeżeli podamy zbyt wysoką cenę, to odstraszymy klienta. Na co więc zwrócić uwagę i co jest najbardziej istotne przy wycenach dużych tortów (nie tylko tych weselnych)? 

czytaj dalej