Moje sposoby na kryzysowe sytuacje
Prowadzę swój słodki biznes od 10 lat. Są lepsze i gorsze momenty jak w każdej innej dziedzinie życia. Tak jak w macierzyństwie... są chwile szczęścia i takie, kiedy masz ochotę swoje dziecko wystawić na balkon (jeśli twierdzisz, że nie miewasz takich momentów, to...
Czy warto robić reklamy?
Dawno temu przeczytałam, że wydatki na marketing są w połowie bezużyteczne. Tylko, że nikt nie wie, która to połowa. 😉 Obecnie bez reklamy trudno dotrzeć do szerszej publiczności. Nawet jeśli mamy duży fanpage czy konto na Instagramie to i tak powinniśmy wydawać...
Mam wizytówkę w Googlach i co dalej
Wraz z Magdaleną Sadowską postanowiłyśmy wprowadzić Was w temat marketingu. To pokłosie naszych rozmów podczas Słodkiej Konferencji i Waszego olbrzymiego zainteresowania tym tematem. A to kolejny temat, który dla Was przygotowałyśmy. Hurra! Kod przyszedł! i co...
Szkolenie – Nataliya Golombyovska. Czy warto?
Kiedy robiłam podsumowanie 2019 roku i zorientowałam się, że nie byłam na żadnym szkoleniu cukierniczym, postanowiłam to zmienić i zaplanowałam sobie na początek roku aż dwa takie szkolenia. W październiku przeczytałam, że Marcin Doroś planuje zaprosić Tortik Annushka...
Czy możesz mieć lepszych klientów?
Zmiana zaczyna się od nas samych. Gdy chcesz schudnąć, to wiesz, że musisz zmienić... siebie. Swoje nastawienie, podejście i nawyki. W przypadku prowadzenia firmy często zapominamy o tym prostym zjawisku. To ja jestem hamulcowym swojego biznesu, ale też największą...
Założenie wizytówki na mapach Google
Wraz z Magdaleną Sadowską postanowiłyśmy wprowadzić Was w temat marketingu. To pokłosie naszych rozmów podczas Słodkiej Konferencji i Waszego olbrzymiego zainteresowania tym tematem. Mamy ambitne plany, żebyście wymiatały marketingowo w swoich słodkich biznesach. ;)...
Jak nazwać swoją pracownię cukierniczą?
„Słodki Muffin” czy „Torty Anki” to idealne przykłady na to, jak NIE nazywać swojej wymarzonej pracowni cukierniczej. O czym warto pamiętać i czym się kierować podczas wyboru? Jakich błędów unikać i czy można nazwać pracownię czymś, co w ogóle nie kojarzy się ze...
Cukiernik po godzinach
Kilka dni temu na grupie „Ula Stępniak – tajemnice słodkiego biznesu” pojawiło się zadanie do wykonania:„Pochwal się, co ostatnio zrobiłaś tylko dla siebie. Obejrzałaś swój ulubiony film, poszłaś z przyjaciółką na kawę?” Pod postem pojawiło się mnóstwo fantastycznych...
Relacja ze Słodkiej Konferencji
W poprzednim wpisie – który znajdziesz TUTAJ – przybliżyłam Ci, jak przebiegały prace nad przygotowaniem Słodkiej Konferencji. Dziś czas opowiedzieć Ci o tym szczególnym wydarzeniu. Do hotelu, w którym odbywała się konferencja, przyjechaliśmy dzień wcześniej....
O organizacji Słodkiej Konferencji słów kilka
Kiedy po raz pierwszy pojawił się pomysł zorganizowania Słodkiej Konferencji, nie przypuszczałam, że stanie się on rzeczywistością. Ot, pomysł jak wiele innych, które przychodzą mi do głowy. Jednak czas mijał, a ja coraz bardziej się ekscytowałam na samą myśl, jak...
Od czego zacząć w słodkim biznesie
Pracownia cukiernicza, kawiarnia czy może cukiernia? O jakiej formie słodkiego biznesu marzysz? Jeżeli nie wiesz, od czego zacząć, jak wystartować, jak wejść w ten słodki świat, to odpowiedzi znajdziesz w tym materiale.Czy od razu trzeba rzucać pracę na etacie i...
Cienka granica między inspiracją a kopiowaniem
Teoretycznie różnicę znamy. Jeśli robimy coś kropka w kropkę, to jest to kopia. Jeśli coś tam sobie pozmieniamy, to jest to inspiracja. Proste? Niby tak, ale... granica między kopiowaniem a inspiracją jest cienka i bardzo łatwo ją przekroczyć. Najczęściej ten problem...
Wyciągam wnioski czyli wszystko to, czego nie będę robiła w 2020
Nowy Rok zaczął się intensywną pracą nad dopinaniem szczegółów Słodkiej Konferencji. Lista rzeczy do zrobienia rośnie z godziny na godzinę i mam wrażenie, że nic nie ubywa. Całe szczęście rozliczenie 2019 roku zrobiłam wcześniej i teraz mogę spokojnie się rozliczyć z...
Jak podsumować rok w słodkim biznesie?
Czas na podsumowanie roku. Czy je robić, jeśli tak to w jaki sposób? Opowiadam o podsumowaniu w słodkim biznesie i o tym o czym często zapominamy
Wszystko co musisz wiedzieć o masach cukrowych
Korzystamy z nich na co dzień. Wykorzystujemy do modelowania słodkich miśków i obkładamy nimi torty, robimy koronki i wszystkie te cuda, którymi zachwycamy naszych klientów. Masy cukrowe. Czy wiesz, jakie mają właściwości i jak je łączyć, żeby uzyskać jak najlepszy...
Jak się przygotować do kontroli sanepidu?
W ramach przedstawiania prelegentek Słodkiej Konferencji wymyśliłam cykl live’ów, na których poruszamy ważne tematy z dziedziny, w której są ekspertkami. Na ostatnim spotkaniu poruszyłyśmy z Martą Teterycz, audytorką systemów HACCP, temat kontroli sanepidów. W...
Jesteś dobra
Jesteś dobra, ale czy nie możesz być jeszcze lepsza? Natchnęło mnie po kursie fotografii kulinarnej, w którym brałam udział w zeszłym tygodniu. Każdy z nas potrafi robić zdjęcia – lepiej lub gorzej, ale potrafi. Mamy aparaty w telefonach, jakieś filtry na Instagramie, możemy kupić presety i jakoś tam sobie radzimy, prawda?
I wszystko jasne
Ostatnie tygodnie były dla mnie bardzo pracowite.Próbowałam ogarnąć swoją pracownię, robiłam ostatnie szlify do tortowego ebooka i organizowałam jedno z najważniejszych wydarzeń w moim życiu, Słodką Konferencję. I przyznam Wam szczerze, że z tą organizacją konferencji...
Przygoda z targami ślubnymi
Targi ślubne odbywają się co roku. W większych miastach Polski są różne edycje – targi ślubne, alternatywne, boho, targi odbywające się w hotelach i pałacykach. Te, które przyciągają ogromne ilości osób są zazwyczaj biletowane a koszt wystawienia się na nich to duża...
Ile tortów robisz tygodniowo?
Pytanie brzmi znajomo, prawda? Często pojawia się na grupach tortowych. Albo inna wersja tego samego pytania: „ile tortów muszę zrobić tygodniowo, żeby zarobić”.
Jak zaprojektować dobrą wizytówkę?
Dobra wizytówka działa jak magnes – potrafi przyciągnąć klientów. Zła spowoduje, że będą omijać nas szerokim łukiem. Co powinna mieć dobra wizytówka? A czego absolutnie na niej nie umieszczać?
Piekarnik domowy vs. piec konwekcyjny
W domowych kuchniach zaczynamy swoją przygodę ze słodkim biznesem. To tutaj rodzą się w wielkich bólach pierwsze torty na urodziny dziecka, na rocznicę ślubu rodziców czy urocze babeczki na kiermasz szkolny. Po jakimś czasie hobby przekształca się w biznes i wynajmujemy lokal, urządzamy swoją wymarzoną pracownię i stajemy przed dylematem – piekarnik domowy czy piec konwekcyjny?
Najczęściej popełniane błędy przy wycenie tortów
Dzisiejszy wpis to krótkie podsumowanie najczęstszych błędów, jakie pojawiają się przy wycenach tortów.
Uchylam rąbka tajemnicy
Ostatnie tygodnie to dla mnie okres bardzo wytężonej pracy. Kończymy pomalutku sezon ślubny, ale za to z przytupem zaczęliśmy jesień od mega dużych i ważnych realizacji firmowych. Dzieje się więc sporo i próbuję nad tym wszystkim zapanować. Z drugiej strony kończę...
Wsporniki
Po wpisaniu w Googlach hasła „wsporniki do tortu” zobaczymy ich szeroką gamę. Grube, cienkie, długie i krótsze, wykonane z bambusa i z plastiku. Czym się kierować przy wyborze wsporników? Oto moje wspornikowe ABC 😉
Gdybym mogła cofnąć czas…
Był już artykuł o moich najlepszych biznesowych decyzjach, był też o tym, jakie błędy popełniłam. Dziś opowiem Wam o tym, co chciałabym zmienić, gdybym tylko mogła cofnąć czas…
3 największe błędy
Dziś opowiem Wam o swoich 3 największych biznesowych błędach. Uczcie się na błędach innych, oszczędzicie czas i pieniądze. 😉
Obsługa klienta
Uwielbiam swoich klientów. Ogromną frajdę sprawia mi kontakt z nimi, później patrzę na ich reakcję przy odbiorze zamówienia. Jest super. Ale jak w każdym biznesie zdarzają się klienci specyficzni. I to im chcę poświęcić najwięcej uwagi.
Jak wystartować w słodkim biznesie?
Często pytacie mnie o to, jak zacząć. Co robić, kiedy jesteśmy na rynku nowe, kiedy nie mamy bazy super klientów indywidualnych, a o firmowych w ogóle można tylko pomarzyć.
Kryzys i chwile zwątpienia
Nie znasz dnia ani godziny. Może Cię dopaść już na początku kariery, a może po kilku latach. Dużo zależy od tego, w jaki sposób dbasz o siebie. Czy masz czas wolny? Czy odpoczywasz odpowiednio dużo? Czy masz równowagę między życiem zawodowym a osobistym? Czy dajesz sobie prawo do decydowania, co Ty chcesz robić i kiedy?
Ciężki wybór
Kiedy zaczynałam działać w słodkim biznesie, szkoleń nie było wcale albo były tak kosmicznie drogie, że nie mogłam sobie na nie pozwolić. W tej chwili mamy sytuację odwrotną, czyli ilość szkoleń jest zatrważająca, ceny są przystępne i nie wiemy, na co się zdecydować.
Dlaczego pęka tynk?
Co tydzień po weekendzie na grupach tortowych to pytanie wraca jak bumerang. Dlaczego tak się dzieje? Jaka jest przyczyna? Co poszło nie tak?
Konkurencja
Dobra konkurencja jest jak trampolina dla nas i naszego biznesu. Chcemy być coraz lepsze, podnosimy swoje kwalifikacje, rozszerzamy ofertę, próbujemy nowych technik, wprowadzamy nowe smaki. Taka zdrowa konkurencja ma same plusy, bo nie tylko nasi klienci na tym zyskują, ale też my. Bez konkurencji nasz biznes nie rozwijałby się w równym tempie, a my miałybyśmy wrażenie, że ciągle jesteśmy w tym samym miejscu.
O webinarze słów kilka
Dzień po webinarze dostałam od Was mnóstwo wiadomości. Część z nich była mega optymistyczna. Pisałyście, że w końcu wiecie co i jak, że odwiedziłyście sanepid i zabieracie się do działania, że w końcu macie plan i wiecie co robić krok po kroku, od czego zacząć i na co zwrócić uwagę. I super mnie to ucieszyło, ale jest pewne „ale”.
Tortowy niezbędnik dla początkujących
Początki bywają trudne. Co jest niezbędne, a bez czego mogę się obejść? Czy ten gadżet jest naprawdę taki super extra, jak go opisują, czy wyrzucę pieniądze w błoto? Czy warto zainwestować w mikser planetarny, czy na razie mogę się zadowolić ręcznym? Mnóstwo pytań,...
Czy lokalizacja w słodkim biznesie ma znaczenie?
Mogłabym napisać TAK i zakończyć temat, ale nie będziecie zadowolone z takiej odpowiedzi więc ją rozwinę. ;)Lokalizacja jest ważna niezależnie od tego, czy prowadzisz (lub będziesz prowadziła) pracownię cukierniczą, kawiarnię czy cukiernię.Przy kawiarni i cukierni to...
Niedoceniona?
Joasia Banaszewska wrzuciła ostatnio na Instastories bardzo fajną pogadankę. Mówiła o tym, jak bardzo niektóre zawody są niedoceniane, jak to osoby obserwujące z zewnątrz nas i naszą pracę lekceważą nasze umiejętności i doświadczenie. Wydaje się im, że nasza praca to takie „nic”. No bo przecież jakich nadzwyczajnych umiejętności wymaga zrobienie tortu czy zrobienie kilku deserków na słodki stół?
Samorozwój – Twoja najlepsza inwestycja
Uwielbiam dawać prezenty. I te bez okazji i te na szczególne okazje szczególne. Planuję, co kupię, później wymyślam fajne dekoracje, żeby prezent wyglądał atrakcyjnie. Kolorowy papier, ozdobne wstążki, kwiaty. Im bardziej oryginalnie, tym lepiej.
Słodkie eksperymenty
Na Pinterest czy innym Instagramie wszystko jest takie piękne, wymuskane i idealne. Kolory nasycone, babeczki równe jak od linijki, ten krem tak pięknie nałożony, że aż chce się polizać ekran.
Opinie klientów
Opinie klientów są bardzo ważne. To na ich podstawie inni klienci podejmą decyzję, czy napisać do Ciebie czy też nie, zadzwonić czy szukać dalej?
Mój słodki biznes
Był taki czas w moim życiu, że miałam wszystko. Prawie. Miałam świetnie płatną pracę, służbowy samochód, laptop i telefon z górnej półki. Miałam kierownicze stanowisko i uznanie koleżanek, miałam firmowe torebki i 50 flakoników perfum.
Słodka reklamacja część II
W poprzednim tygodniu opisałam słodką reklamację. Post wzbudził spore zainteresowanie i pojawiło się mnóstwo pytań, więc powstała część II z odpowiedziami na Wasze wątpliwości.
Słodka reklamacja
Raz na jakiś czas zdarzają się sytuacje, kiedy klient dzwoni zdenerwowany, że „tort się rozpadł” albo „popękał” albo „ja nie wiem co się stało, ale co ja teraz dziecku powiem”.
Organizacja pracy w słodkim biznesie
Wiem że na początku chce się wszystko. Najlepiej byłoby przyjmować każde jedno zamówienie, najlepiej byłoby mieć zawsze porządek w domu, najlepiej byłoby codziennie robić mega pyszne i wartościowe posiłki, najlepiej byłoby żeby dzieci miały mamę pod ręką 24h/dobę,...
Wszystko co musisz wiedzieć na temat candy barów
Z tego artykułu dowiesz się w jaki sposób logistycznie przygotować się do tego nie łatwego przedsięwzięcia.
Formy pozyskiwania klientów
Na grupie Ula Stępniak – tajemnice słodkiego biznesu pojawiła się ankieta z możliwością dodania odpowiedzi wg Waszych sugestii.
Pytanie brzmiało:
Z jakich form promocji korzystasz?
Wszystko co musisz wiedzieć o topperach
Skąd dokładnie i kiedy przybyły do nas toppery, tego nie pamiętają nawet najstarsi górale. Pewne jest natomiast to, że szturmem zdobyły nasze serca, brutalnie wypychając tradycyjne figurki pary młodej ze szczytu tortu. Ich miejsce dumnie zajął topper – personalizowane inicjały pary młodej, napis love czy imiona stały się już normą i nikogo nie dziwią (a jeszcze 4 lata temu dziwiły).
Jak zadbać o odbiór zamówionych tortów o umówionej godzinie?
Często na grupach pojawia się pytanie „Co robicie w sytuacji, kiedy klient nie pojawia się o umówionej godzinie po odbiór zamówienia. Czekacie, zamykacie i idziecie do domu?”
Propozycja nie do odrzucenia, czyli jak reagować na propozycje „biznesowe”
Los podsyła nam różne możliwości i propozycje. Niektóre są naprawdę warte uwagi i zastanowienia, inne – kiepskie i nie ma co sobie nimi zawracać głowy.
Wszystko co musisz wiedzieć o samochodzie chłodni
Samochód chłodnia nie jest warunkiem koniecznym do otwarcia słodkiego biznesu. Zakupy można zamówić z dostawą a torty rozwieźć w termoboxach. Na początku działalności można wypożyczyć odpowiedni samochód na dzień lub dwa.